Eilisaamu oli kaamea. Jo herätessä oli hyvin epätodellinen olo päässä. Aamutoimien ja aamiaisen jälkeen lähdin ulos ja horjuin kohti bussipysäkkiä, sitä samaa jolta joka aamu nousen samaan bussiin. Usein kuljettajakin on sama, tai ainakin yksi niistä muutamasta jotka ajavat minun linjaani, ja jotka tunnen näöltä. Mutta kävellessäni en osannut kävellä, tuntui kuin hoippuisin humalassa pitkin katua, jalat eivät tuntuneet niin vahvoilta että olisivat kantaneet minun ruumiini painon, eikä niiden koordinaatiokykykään päätä huimannut, ihan kuin en olisi koskaan ennen kävellyt. Oli kuin olisin noussut tuhatvuotisesta unesta. Oli vaikea keskittää katsettani mihinkään, ja jos onnistuin niin tekemään, se mihin katseeni kiinnitin, ei tuntunut näyttävän siltä mikä se oli, vaikka se kuitenkin selvästi oli se mikä sen pitikin olla, tai ehkä näin siitä vain sen ääriviivat mutta en onnistunut havaitsemaan sen todellista olemusta. Joka tapauksessa, en hallinnut mitään itsessäni, enkä ymmärtänyt mitään, itsestäni, muista, tai maailmasta ylipäätään. Pahvinen maailma ja marionetit. Töissä hutera olo ja epätodellisuus jatkuivat aina puolille päiville asti, koin muutaman oikein vahvan huimauskohtauksenkin, joita tahallani vielä lietsoin juomalla liikaa kahvia, mutta iltapäivällä olo alkoi jo kohentua. Muuta mainitsemisen arvoista ei tapahtunut. Illalla olin poikien kanssa soittamassa. Join kaksi olutta, niitä pint-kokoisia, jätin baarit väliin, kävelin ystävän kanssa kotiin, hän omaansa ja minä omaani, join kuumaa kaakaota koska oli kylmä, luin hetken ja sitten kävin nukkumaan.

Tänään heräsin kello seitsemän. Nukuin noin kuusi tuntia, ihan hyvä saavutus minulle. Olen iloinen kun ei ole krapulaa. Jotain surullista näissä aamuissa silti on. Jotain hyvin surullista. Oluttakin tekisi mieli jo heti aamusta. Ja tupakkaa, en ole tupakkalakossa, mutta olen jo kahden vuoden ajan yrittänyt lopettaa. Se on vaikeaa. Aamiaiseksi söin jugurttiin sekoitettua mysliä, kaksi ruisleipää joiden päällä oli makkaraa, juustoa ja tomaattia. Join maitoa ja vähän tomaattimehua, johon yritän totutella, se maistuu oudon suolaiselta. Aamiaisen jälkeen kävin kuumassa suihkussa, peseydyin ja harjasin hampaani. Nyt olen puhdas, juon teetä ja kirjoitan, ja mietin mitä tänään tekisin.